صفحه نخست » دسته‌بندی نشده » فروش کود مرغی فله در کرمانشاه،همدان و سنندج

فروش کود مرغی فله در کرمانشاه،همدان و سنندج

اشتراک گذاری مطلب:

دو نوع کود فله وجود دارد

روش کود مرغی فله در کرمانشاه،همدان و سنندج برای خرید کود مرغی فله باما تماس بگیرید .

نوع اول -کود مرغی سالنی یا کود مرغ گوشتی

نوع دوم-کود مرغ مادر یا کود مرغ تخم گذار

مزایای کود مرغی

افزایش مواد الی

کاهش ph خاک

افزایش فعالیت های بیولوژیکی خاک

کاهش چسبندگی خاک وخوا خوری بیشتر خاک

افزایش میکرو اورگانیسم های خاک

بهبود خصوصیات بیولوژیکی خاک

آشنایی با مصارف کود مرغی

کود مرغی در کشاورزی مصارف زیادی دارد و همچنین در باغ داری .

باغ داران کشورمان معمولا کود مرغی را در فصول پاییز وزمستان در پای درختان خود میریزند برای اینکه کود زمان کافی برای تجذیه شدن و فعال شدن پیدا کند ، ودر فصل بهار که فصل زنده شدن دوبتره درختان است ،درخت قوای جدیدی برای رشد و نمو در خاک می یابد .

البته لازم به ذکر است که کود مغی بر عکس کود های شیمیایی برای فعال شدن نیاز به اب زیادی ندارد

ولی در کود های شیمیایی معمولا تعداد دفعات ابیاری درختان خود را بالا میبرند چرا که کود شیمیایی ابسیار اب دوست است و ای بسیار زیادی را به خود میکشد .

در نقطه مقابل ان کود مرغی مصرف اب گیاه و خاک را افزایش نمیدهد و همین امر باعث افزایش بهره وری خاک می شود .

کود مرغی برای کشاورزی

کود کرغی معمولا برای کشاورزان ابی کار بسیار مناسب است وی برای کشت دیم هم بسیار مفید است اگر در فصل پاییز مورد استفاده قرار گیرد

برای کشاوزان آ کار استفاده از خود مرغی فله بسیار مقرون و بصرفه تر است

چرا که اب بیشتری در دسترس دارد و همچنین مزایای ان نیز میتوتند بشتر باشد برای خاک

کود مرغ چیست؟


کود مرغی که به آن کود مرغی نیز گفته می شود. منبع عالی مواد مغذی است. محتوای نیتروژن و فسفر آن حداقل دو برابر بیشتر از سایر کودهای کشاورزی مانند کود گاوی است.

علاوه بر فضولات مرغ، حاوی هر چیز دیگری است که هنگام تمیز کردن مرغداری از بین می‌رود: ادرار، پر، غذای باقی‌مانده و مواد بستر لانه مانند کاه و یونجه. تراشه‌های کاج یا سرو، بریده‌های علف. برگ‌های خرد شده. و کاغذ بازیافتی به همین دلیل است که نسبت NPK در این محصول بسیار متفاوت است.

درصد مدفوع مرغ و سایر مواد تنها متغیر در محتوای مواد مغذی نیست. سن جوجه ها و نحوه پرورش جوجه ها نیز در این امر نقش دارد.

فواید کود مرغ


کود مرغی به عنوان یک کود آلی غیر سنتزی فواید بی شماری دارد. این کود کامل حاوی عناصر درشت مغذی نیتروژن، فسفر و پتاسیم و همچنین ریز مغذی های مهمی مانند کلسیم مورد نیاز برای رشد گیاه سالم است.

کود مرغ بیشتر از یک کود است. همچنین یک اصلاح کننده خاک خوب است. مواد آلی را به خاک اضافه می کند که ساختار خاک، حفظ رطوبت، قابلیت زهکشی و هوادهی را بهبود می بخشد. همچنین خاک با مواد آلی بالا کمتر مستعد فرسایش است و کود را بهتر حفظ می کند.

مواد آلی موجود در کود مرغ مزیت دیگری نیز دارد: میکروب‌های خاک را تغذیه می‌کند و به مواد مغذی ارگانیک اجازه می‌دهد سریع‌تر تجزیه شوند و این به نوبه خود باعث می‌شود آنها سریع‌تر در دسترس گیاهان قرار گیرند.

کود باید قبل از افزودن به خاک کهنه شود


تفاوت بین کود کیسه ای و تازه


کود مرغ دو نوع است : فرآوری شده تجاری یا تازه . کیسه هایی که می توانید در مرکز باغ محلی خود بخرید. این محصول خشک و پودر شده ویا پلت شده است. بر اساس وزن به وزن، کود خشک غلیظ تر از کود تازه است که حاوی 76 درصد آب است. کود خشک معمولاً استریل شده وبدون بو است.

از سوی دیگر، کود تازه حاصل از مرغداری حیاط خلوت یا مزرعه، بویی قوی دارد و ممکن است حاوی پاتوژن های مضری مانند E. coli یا سالمونلا باشد. برخلاف کود خشک، نمی توان آن را به این صورت استفاده کرد، اما باید قبل از استفاده از آن کمپوست یا پیر شود، در غیر این صورت محتوای بالای آمونیاک باعث سوختگی گیاهان می شود.

نکته
کود مرغ از جوجه‌های پرورش یافته معمولی ممکن است با آنتی‌بیوتیک‌ها آلوده شود . تحقیقات کمی در مورد میزان باقی مانده از آنتی بیوتیک ها در کود مرغی مسن وجود دارد. تنها استفاده از کود مرغی ارگانیک گزینه ایمن تر است.

نحوه پیری کود مرغ


هدف از کهنه کردن کود تازه. از بین بردن پاتوژن های مضر و کاهش محتوای آمونیاک آن است . عوامل بیماری زا در کود در دمای 140 تا 160 درجه فارنهایت تولید مثل می کنند، دمایی که می توان در یک توده کمپوست به آن رسید.

یک روش رایج برای پیری کود، کمپوست کردن آن است. این امر مستلزم چرخاندن توده کمپوست به صورت هفتگی برای وارد کردن اکسیژن و محافظت از آن در برابر عناصر است، زیرا باران یا برف رطوبت بیشتری را دوباره وارد می کند. یک توده کمپوست با کود دامی باید دور از باغ شما و سایر مناطق حیاط شما با تردد انسان، مانند مکان های بازی کودکان باشد تا از آلودگی ناشی از رواناب جلوگیری شود.

پس از 5 تا 6 هفته، کود کهنه حاصل فشرده تر. خشک تر و سبک تر می شود . مواد مغذی موجود در آن تثبیت شده‌اند، بنابراین وقتی کود کهنه را به خاک باغ خود اضافه کنید، به آرامی آزاد می‌شوند.


نحوه و زمان استفاده از کود مرغ

کود مرغی فله را می توان در هر زمان استفاده کرد. درختان و درختچه ها معمولاً در بهار کوددهی می شوند. تخت گل و سبزیجات در بهار و به طور مکرر در طول فصل رشد کوددهی می شوند. برای مقادیر خاص، دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید.

در صورت استفاده از کود دامی کمپوست شده. زمان بسیار محدودتر است. برای محصولاتی که میوه با خاک تماس ندارد، مانند گوجه فرنگی یا لوبیا، کود دامی باید حداقل 90 روز قبل از برداشت استفاده شود. برای محصولاتی که با خاک تماس دارند – همه سبزیجات ریشه ای، توت فرنگی و سبزیجات برگدار – کود دامی باید حداقل 120 روز قبل از برداشت استفاده شود. با شمارش معکوس از تاریخ برداشت مورد انتظار، این به کاربرد اواخر زمستان یا اوایل بهار برای اکثر مکان‌ها تبدیل می‌شود. به ازای هر 100 فوت مربع 45 پوند کود کهنه مصرف کنید.

مهم نیست از چه نوع کود مرغی استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را به طور یکنواخت در خاک بمالید.

کود مرغی فله یا بسته بندی؟

برای کشاورزان که بصورت صنعتی کشاورزی میکنند. قطعا کود مرغی فله بصرفه تر خواهد بود . که درنهایت از جیب کشاورز هزینه میشود کمتر خواهد بود.

ببرترین عوامل رشد گیاه

کوددهی بهینه یک عامل اصلی برای رشد گیاه و کیفیت فیتوشیمیایی محصولات است. گزارش های متعددی در مورد واریانس کودهای آلی و شیمیایی وجود دارد که بر محتویات تغذیه ای و آنتی اکسیدانی در بافت های گیاهی تأثیر می گذارد [4، 5]. ابراهیم و همکاران [6] گزارش داد که استفاده از کود آلی (کود مرغ) تولید متابولیت ثانویه و فعالیت آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون، فنول کل و حذف رادیکال DPPH در Labisia pumila Benth را در مقایسه با استفاده از کودهای شیمیایی افزایش می دهد.

تا آنجا که ما می دانیم، هیچ مطالعه ای برای بررسی اثرات انواع و دوزهای متمایز کودهای آلی و شیمیایی بر رشد و ترکیب فیتوشیمیایی A. lactiflora منتشر نشده است. با این حال، مطالعات متعددی در مورد درمنه آنوآ، گونه‌ای که با موگ سفید همزاد است. که استفاده بیشتر از منابع نیتروژن. اعم از کودهای آلی و شیمیایی، می‌تواند عملکرد آرتمیزینین (ترکیبات ثانویه برای درمان مالاریا) را افزایش دهد.

زیاد کردن نیتروژن برای سیزیجات و سیفیجات

مطالعه قبلی توسط موسسه Ferreira همچنین نشان داد که نیتروژن عنصر اصلی برای ترویج زیست توده برگ گیاهان درمنه به جای فسفر یا پتاسیم است و بنابراین باعث افزایش عملکرد آرتمیزینین در واحد سطح شد. افزایش عملکرد شاخ و برگ، که منجر به افزایش تولید آرتمیزینیت می شود،

با افزایش مقدار کود شیمیایی حاصل است . با این حال ، بسیاری از مطالعات غلظت قابل توجهی بالاتر از نیترات ها را در سبزیجات معمولی (با استفاده از کودهای شیمیایی) مانند… برای کاهو با هویج یا شلغم استفاده میشود . این ممکن است. به این سبب است ک . که کود نیتروژن معدنی به راحتی حل می شود . و نیتروژن آزاد می کند که به سرعت توسط گیاهان جذب می شود . و از این رو تجمع نیترات بیشتر است.

میزان نیترات غیر استاندارد

از آنجایی که سطح بالای نیترات در سبزیجات با افزایش خطر مشکلات سلامتی مرتبط است . مدیریت کوددهی کافی برای اطمینان از رشد کافی گیاه بدون تجمع نیترات. در بافت های گیاهی مورد توجه قرار گرفته است. یک مطالعه اخیر نشان داد که کاربرد این محصول در مقایسه با کاربرد کود گاوی یا خفاش منجر به بالاترین عملکرد و محتوای کلروفیل در ماگ سفید می شود. این نشان دهنده پتانسیل کود مرغی در کشت ماگ سفید است [15]. همچنین گزارش شده است . که کود طیور به آرامی نیتروژن را آزاد می کند. که منجر به تجمع نیترات به میزان قابل توجهی در گیاهان شد

تاثیر کود های آلی و مرغی

کودهای آلی، مانند کود مرغی، خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک را بهبود می بخشند، از جمله چگالی ظاهری ، کربن آلی و زیست توده میکروبی. اما در حال حاضر گزارشی در مورد تأثیر دوزهای مختلف کود مرغی و کود شیمیایی بر عملکرد و کیفیت ماگ سفید گزارش نشده است. بنابراین، این مطالعه با هدف بررسی اثرات این محصول و کود شیمیایی بر عملکرد و کیفیت ماگ سفید از نظر غلظت رنگدانه، محتوای فنلی، فعالیت آنتی‌اکسیدانی (فعالیت مهار رادیکال DPPH) و محتوای نیترات به‌ویژه در ماسه‌های بسیار اسیدی انجام شد.

برای سفارش این محصول با ما در تماس باشید.

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه