صفحه نخست » تفاله چقندر » قیمت تفاله چغندر برای خوراک دام

قیمت تفاله چغندر برای خوراک دام

اشتراک گذاری مطلب:

قبل از اینکه بدانیم تفاله چقندر چه قیمتی دارد ؟ باید بدانیم که ایا تفاله چقندر مزیتی و چه کارایی در نصبت به سایر خوراک ها برای ما دارد. که انتخاب صحیح تری انجام دهیم .قیمت تفاله چغندر برای خوراک دام

مقایسه جو و تفاله چغندر

در ازمایشات انجام شده در 30بره که وزن مشابه 30 کیلویی داشتند. به دسته ای از انها %25 و%50و %75 ودر اخر%100 خوراک انها از جو به تفاله چغندر تغییر داده . در دسته های زیر %75 شاهد تفاوتی نبودیم. ولی در دسته های %75 و 100% تفاله شاهد تفاوت قابل مشاهده ای در رشد دام هایی با خوراک کنستانتره بودیم .

درنتیجه اینخوراک دام به عنوان ریز مغذی درسیستم تغذیه نتیجه نخواهد داد وباید سیلاژ به عنوان غذای اصلی در وعده ها جایگذاری کرد.

نحوه مصرف تفاله چغندر برای دام

این محصول در دوصورت از کارخانه ها به بازار فروخته خواهد . شد 1 تفاله خشک 2تقاله تر که معمولا تفاله خشک بیشتر در بازار رواج دارد . چونکه سهولت در بارگیری جابه جاییر و از همه مهمتر ماندگاری بالاتری نصبت به کنستانتره تر دارد.

تغاله تر را یتوان بصورت مستغیم به دام به عنوان خوراک داد . ولی تفاله خشک را معمولا در اب خیسانده تا نرمتر و غابل هضمتر شود و برای دام های سبک قابل بلع .

آنالیز تفاله چغندر

مواد تشکیل دهندهاین محصول عبارتند از؛الییاف خام،چربی خام،ان اف پی ،پروتین خام،پروتیین قابل . هضم، مقدار قابل وجهی کلسیم و همچنین فسفر .که در کل 2370کیلوکالری در واحد انرژی دارد .

البته درصد دقیق هر نوع تفاله وملاس چغندر و … را میتوانید در جدول به طور کامل مطالعه بفرمایید.

خرید تفاله چغندر اصفهان

شهر صنعتی اصفهان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این محصول گاو مادر انواع پرورش اسب با انواع نژاد ها مخصوصا اسب کورد و… که تمام این دام ها نیاز به خوراک بالایی خواهند داشت .

تفاله چغندر برای اسب

تفاله چغندر برای اسب های مبتلا به زخم معده مفید است. اخیراً در حال بررسی گزینه های مختلف خوراک برای اسب مبتلا به زخم بودم و تصمیم گرفتم در مورد کنستانتره چغندر تحقیق کنم. چیزی که فهمیدم مرا شگفت زده کرده، از بسیاری جهات،سیلاژ چغندر شبیه یونجه است ،که برای اسب های زخمی توصیه می شود . این خوراک به طور بالقوه برای اسب های مبتلا به زخم مفید است. منبع بالایی از فیبر محلول مانند کاه به طور کلی در پیشگیری از زخم معده موثر است. مقادیر کمتر نشاسته در رژیم غذایی، مانند یونجه ، با احتمال کمتری برای ایجاد زخم در ارتباط است. اغلب توصیه می شود برای جلوگیری از زخم، رطوبت رژیم غذایی اسب را افزایش دهید. رطوبت به حفظ اسیدیته معده کمک می کند. و معمولاً قبل از تغذیه به شدت خیس میکنند.

تفاله چقدر برای غذای زمستانه دام

این نوع خوراک دامی غذای خوبی برای زمستان است.
تفاله چغندر خوراکی سالمی است که باید در رژیم غذایی زمستان اسب خود بگنجانید. در دماهای سرد،دام وسوسه می شوند که غذای بیشتری بخورند تا گرمای بیشتری تولید کنند و بدن خود را گرم نگه دارند. یک نقطه ضعف این می تواند عدم تعادل پروتئین یا قند در بدن آنها باشد که می تواند باعث انواع مشکلات سلامتی شود.

دیدگاه دکتر ین برتر دنیا بر تاثیرات چغندر قند روی بدن اسبها

دکتر کمپر اذعان می کند که او گهگاه تفاله چغندر را برای اسب هایی که باید چاق شوند. اما در محصولات غلات بیش از حد “گرم” می شوند، توصیه می کند . بحث‌های معتبر موافق و مخالف تغذیه با تفاله چغندر به عنوان بخشی از یک برنامه مدیریتی برای اسب‌هایی که دوره‌های مکرر گره خوردن دارند. ادامه می‌یابد که از نظر بالینی به عنوان «رابدومیولیز فعالیت مکرر» یا RER نامیده می‌شود.

مطالعات جدیدتر نشان داده‌اند که سایر بیماری‌های مرتبط با RER، مانند میوپاتی ذخیره‌سازی پلی‌ساکارید، نیز می‌توانند با رژیم غذایی شامل تفاله چغندر کنترل شوند. جدای از بحث ها، اکثر دامپزشکان موافق هستند که اسب هایی که از این بیماری ها رنج می برند باید از رژیم غذایی تا حدودی چربی بیشتری داشته باشند، اما انرژی قابل هضم و نشاسته کمی داشته باشند. حتی اگر خمیر چغندر نسبت به اکثر غلات انرژی قابل هضم کمتری دارد، از اکثر یونجه ها از جمله یونجه بالاتر است. قطعا کرایه آن کم نشاسته است، اما با چربی بالا اینطور نیست.

دکتر کمپر هشدار می دهد:

“من استفاده از تفاله چغندر را برای اسب هایی که می بندند توصیه نمی کنم.”

در عوض، او یونجه های علف را به همراه خوراک های تجاری که مخصوص این اسب ها فرموله شده اند، توصیه می کند. با این حال ، برخی از مطالعات اشاره کرده اند. رژیم های غذایی با تفاله چغندر برای اسب هایی که به طور مزمن گره می خورند مفید است. زیرا ترکیب کم قند/نشاسته کم به پایین نگه داشتن پاسخ های گلوکز خون کمک می کند.

در مطالعه‌ای که در ژانویه 2003 توسط آن رودیک، گروه علوم دامی و آموزش کشاورزی، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فرسنو منتشر شد. تفاله چغندر کمترین پاسخ گلوکز (قند خون تولید شده پس از خوردن) را نسبت به سایر خوراک‌های آزمایش شده بروز میدهد . بیماری‌های دیگر، مانند لامینیت، رژیم غذایی کم نشاسته/کم قند را الزامی می‌کند. یونجه علف، همراه با تفاله چغندر، اغلب در لیست خواربار فروشی این اسب‌ها نیز قرار دارند. دکتر کمپر می‌گوید، اسب‌های پیر با مشکلات دندانی میتوانند از تفاله چغندر خیس شده استفاده کنند. اگرچه او توصیه می‌کند که برخی از خوراک‌های سالمندان موجود در بازار منبع تغذیه متعادل‌تری هستند.

مطالعات نشان میدهد

برای اسب‌هایی که غذای سالمندان خود را استنشاق می‌کنند. دکتر کمپر می‌گوید افزودن مقداری تفاله چغندر خیس می‌تواند به کاهش خورنده کمک کند. اما همانطور که کره اسب ها می روند،این محصول به دلیل نسبت کلسیم به فسفر مطلوب نیست. استفاده از تفاله چغندر در کره کره ها کمی مشکل است. من معمولاً آن را توصیه نمی‌کنم، زیرا ایجاد عدم تعادل در رژیم‌های غذایی برای کره‌های با رشد سریع آسان است.» دکتر کمپر می‌گوید. مشکلات تنفسی در اسب‌ها، مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، با خوراک‌های غبارآلود بیشتر می‌شود. بنابراین تفاله چغندر اغلب در کنار یونجه از قبل خیس‌شده و/یا خوراک پلت‌شده اضافه می‌شود. وقتی خیس می شود،این نوع تغذیه یک جایگزین بدون گرد و غبار است.

چکیده تحقیقات سایت های برتر دنیا درمورد بازدهی تفاله چغندر

تحقیقات بدست امده از سایت های خارجی گویای این امر است که . کارآزمایی‌های قابلیت هضم با 8 مقدار زیادی تفاله چغندرقند خشک پلت‌شده، که با آب‌گیری انجام شد. نشان داد که تفاله چغندر قند خشک یک منبع انرژی بسیار قابل هضم برای نشخوارکنندگان است .

از ضرایب هضم به دست آمده و مقدار عدد 95 ، معادل نشاسته ماده خشک تفاله چغندرقند 73.3 محاسبه شد.

در حالی که انرژی خالص بیان شده ؛ در EFr 619 EFr بر کیلوگرم ماده خشک بود. این حدود 90 درصد انرژی خالص جو حاوی 4 درصد فیبر خام در ماده خشک است.

نتایج ازمایشات

محققین 702 گاو نر گوشتی را مورد برسی با جیره تفاله چغندر قرار دادند.

دو دسته از حیوانات مورد استفاده قرار گرفتند : 322 گاو نر بچه گاو . که در 13 ماهگی با میانگین وزن زنده 480 کیلوگرم ذبح شدند . 380 گاو نر جوان که از مرتع یا چراگاه با وزن زنده حدود 250 کیلوگرم می آیند. و در داخل خانه تا حداقل 550 کیلوگرم وزن زنده پروار می شوند.

با هر دسته، سه جیره مختلف را مطالعه قرار دادیم . اینها به ترتیب حاوی 50، 60 یا 70 درصد تفاله چغندرقند خشک پلت بودند. بقیه جیره ها به ترتیب شامل 50، 40 یا 30 درصد کنسانتره بودند. رژیم های غذایی به صورت آزاد تغذیه شدند. کاه و آب همیشه در دسترس بود. ثابت شد که جیره خشک به همان اندازه برای تولید گوشت گاو موفق بوده. کیفیت لاشه برای همه حیوانات خوب بود. میانگین افزایش روزانه به‌دست‌آمده با بچه گاو نر برای سه جیره به ترتیب 1207 گرم، 1274 گرم و 1172 گرم بود. برای دسته دوم گاوهای نر میانگین نرخ رشد به طور کلی کمی بالاتر بود: 1281 گرم، 1309 گرم و 1357 گرم.

راندمان خوراک در حیوانات جوان‌تر بالاتر بود: گاوهای نر بچه گاو (فاصله وزن زنده: 150-480 کیلوگرم) حدود 2.5 کیلوگرم مکمل پروتئین . 3.5 کیلوگرم تفاله چغندر قند خشک به ازای هر کیلوگرم افزایش وزن زنده مصرف کردند . در حالی که مصرف به ازای هر کیلوگرم افزایش وزن زنده با گاوهای نر دسته . دوم (فاصله وزن زنده: 250-560 کیلوگرم) تقریباً 2.75 کیلوگرم مکمل پروتئین و 4 کیلوگرم تفاله چغندرقند خشک بود. در هر دسته از گاو نر، هزینه خوراک به ازای هر کیلوگرم افزایش وزن زنده .با افزایش مقادیر تفاله چغندر قند خشک در جیره کاهش یافت.

قیمت تفاله چغندر درب کارخانه زمستان 1401

درتاریخ1.7.1401 به ازای هر کیلو حدودا 7500 تومان درب کارخانه به مشتری تحول میشود.

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه