صفحه نخست » تفاله چقندر » قیمت تفاله چغندر برای خوراک دام همدان

قیمت تفاله چغندر برای خوراک دام همدان

اشتراک گذاری مطلب:

وقتی شکر از چغندر قند استخراج شد، تفاله و فیبر (خمیر حاوی فیبر خام) باقی می ماند.
ملاس به این باقیمانده ها اضافه می شود. سپس توده خشک شده و بیشتر به صورت تراشه خشک هضم می شود. تفاله چغندر قند دارای محتوای انرژی مشابه جو دوسر است.

با این حال، برخلاف جو، این انرژی از نشاسته حاصل نمی‌شود. بلکه از فیبر خام قابل هضم و ساکارز حاصل می‌شود، به این معنی که اثر محرک کمتر مشخص می‌شود. علاوه بر این، تفاله چغندر قند کلسیم و فیبر خام قابل هضم را فراهم می کند. تفاله چغندر قند می تواند به عنوان تنها منبع انرژی برای اسب هایی که به ندرت سوار می شوند استفاده شود. با چنین تغذیه، یونجه یا سایر خوراک های غنی از فیبر خام نیز باید تغذیه شود.قیمت تفاله چغندر برای خوراک دام همدان.

خاصیت های متفاوت به خوراک های دیگر

تفاله چغندرقند همچنین برای تغذیه اسب هایی که به دلیل عملکرد بالا در هوای گرم تمایل به تعریق بیش از حد دارند، مفید است . تفاله چغندر قند حاوی پکتین است . این محصول به عنوان یک مخزن آب در قسمت های عقب روده اسب عمل می کند. آنها مولکول های آب را جذب و نگه می دارند. تفاله چغندر همچنین به دلیل محتوای فیبر خام خود انرژی آهسته در دسترس را فراهم می کند و آن را به منبع انرژی ایده آل برای اسب هایی تبدیل می کند که باید مسافت های طولانی را طی کنند. تفاله چغندر قند همچنین برای اسب‌هایی که وقتی منابع انرژی به راحتی در دسترس هستند، شعله‌ور می‌شوند، ایده‌آل است.

خمیر میوه مرطوب و شل حاصل از استخراج قند به دلیل ماندگاری ضعیف آن (افزایش خطر تخمیر) به سختی برای تغذیه اسب ها مناسب است. همچنین باید از استفاده از پالپ میوه سیلو شده خودداری کنید.

تفاله چغندر قند باید در ظرف مخصوص نگهداری شود که بر اساس آن علامت گذاری شود. به خصوص در مورد تفاله پلت شده چغندر قند. خطر اشتباه با قرص های خوراک غلیظ معمولی وجود دارد.

نحوه مصرف تفاله

برای تغذیه، تفاله چغندر قند باید با مقدار زیادی آب سرد (دوبرابر وزن ان آب ) پوشانده شوند. پس از خیساندن باید مقداری آب باقی بماند. زمان خیساندن باید حداقل دوازده ساعت باشد (بهتر است 24 ساعت) قبل از اینکه اسب چغندر قند را به داخل فرو بیاورد. تفاله چغندر قند با وزن خشک تقریباً 600 گرم در هنگام خیس خوردن .حدود 2.6 کیلوگرم وزن دارد!

از آنجایی که تفاله چغندر قند خیس شده خیلی سریع تخمیر می شود. به خصوص در هوای گرم. باید فوراً تغذیه شود و هر روز یک دسته تازه تهیه شود. ظرفی که برای خیساندن تفاله چغندر قند استفاده می شود نیز باید پس از هر بار استفاده به دقت تمیز شود.

تا 2 کیلوگرم تفاله چغندر قند را می توان در یک روز به یک حیوان داد . که معادل حدود چهار پیمانه تفاله خیس شده است.

اشکال و انواع تفاله چغندرقند

علاوه بر تفاله چغندر قند، چغندر قند به صورت پلت یا مکعبی نیز موجود است. از آنجایی که اینها درست مانند تفاله چغندر قند متورم می شوند، باید قبل از تغذیه خوب خیس شوند تا از مشکلات بلع یا قولنج جلوگیری شود. به دلیل فشرده شدن متراکم حبه‌های ان . معمولاً به زمان خیساندن طولانی‌تری نیاز دارند . برنامه ریزی کنید تا 24 ساعت قبل از تغذیه خیسانده شوند.

محصولات جانبی حاصل از تولید غذا، همراه با غلات، رایج ترین خوراک مورد استفاده اسب ها هستند. کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی (آسیاب‌ها، مالت‌خانه‌ها، آبجوسازی‌ها، کارخانه‌های قند، پرس‌های روغن و غیره) همزمان با غذا برای انسان، خوراک دام برای حیوانات مزرعه تولید می‌کنند. در بیشتر موارد، این بقایای گیاهی با فیبر بالا هستند که به غذا تبدیل می شوند.

سبوس گندم برای خوراک دام

هنگامی که آرد در آسیاب ها پردازش می شود، پس از آسیاب شدن دانه و جدا شدن آرد (آندوسپرم – قسمت داخلی دانه)، محصول جانبی این فرآیند سبوس غنی از فیبر – سبوس گندم (اگزوسپرم) است. برخی کارخانه‌ها سبوس جو را نیز تولید می‌کنند، اما تولید آن بسیار کمتر از سبوس گندم است و اغلب برای خوراک استفاده نمی‌شود، زیرا کیفیت و طعم آن به اندازه سبوس گندم نیست.

سبوس گندم یک خوراک عالی برای اسب ها در مقادیر معقول است و در تمام خوراک های اسب های سرگرمی و پرورشی کم و بیش وجود دارد. در مخلوط های خوراک یا خوراک اسب ها، سبوس منبع فیبر خوش طعم (10-15٪)، فسفر و سایر مواد فعال بیولوژیکی و پروتئین های بدون گلوتن است.

مالت‌خانه‌ها که ارتباط نزدیکی با آبجوسازی‌ها دارند، خوراک بسیار جالب دیگری تولید می‌کنند – گل مالت.

مالت بخشی از جو مالت جوانه زده و متعاقبا خشک شده و استریل شده است. و منبع پروتئین های با کیفیت بالا (حدود 24 درصد)، ویتامین ها (گروه های A، B، C)، اسیدهای آلی و آنزیم ها است.

مالت یک علوفه خوش طعم و بو است. به راحتی توسط اسب ها پذیرفته می شود . اما به دلیل محتوای پروتئین بالا فقط می توان آن را در مقادیر محدود تغذیه کرد.

برای اسب های ورزشی به دلیل هوردنین موجود در آن نامناسب است که به عنوان دوپینگ شناخته می شود. همچنین باید به اندازه محدود به کره کره ها و مادیان های آبستن تغذیه شود. کارخانه های آبجو همچنین خوراک مهم دیگری را تولید می کنند – مخمر آبجو. مخمر یک خوراک غنی از پروتئین است که فقط حداکثر تا 5 درصد در مخلوط خوراک استفاده می شود، حاوی پروتئین های با کیفیت بالا، اسیدهای آمینه و ویتامین های گروه B است. مخصوصاً برای اسب های ورزشی مناسب است. هم پروبیوتیک (حمایت از فلور روده بزرگ) و هم آنابولیک (حمایت از رشد توده عضلانی).

پرمصرف ترین خوراک دام

احتمالاً پرمصرف ترین و مورد بحث علوفه برای اسب ها، تفاله چغندر قند است. همراه با ملاس، تفاله چغندر قند محصول جانبی کارخانه های قند است. پس از تخلیه آب قند، فقط الیاف چغندرقند باقی می ماند که به آن تفاله چغندرقند می گویند.

تفاله چغندر قند حاوی علوفه بسیار با کیفیت و به راحتی قابل هضم از پکتین است که برخی از آنها قبلاً توسط اسب ها در روده کوچک هضم می شوند. طعم خنثی دارند و پروتئین، ساکارید و نشاسته کمی دارند. تفاله چغندرقند برای اسب هایی مناسب است که نیاز به خوراک با درصد ساکارید پایین دارند یا باید از رژیم غذایی کم غلات استفاده کنند و در عین حال می خواهیم آنها را در شرایط خوبی نگه داریم. تفاله چغندر قند اغلب اساس خوراک و ماش مرطوب شده . برای اسب های مسن تر و در حالت نقاهت است .

ملاس چغندر

ملاس چغندر یک شربت قهوه ای رنگ است که حاوی مقدار زیادی شکر است. عنوان تقویت کننده طعم و عامل اتصال در خوراک اسب دانه بندی شده استفاده می شود . به ندرت به تنهایی به عنوان تغذیه استفاده می شود .

سرشار از پتاسیم است، بنابراین هنگام تغذیه باید با سدیم مکمل شود. ممکن است فقط در مقادیر محدود تغذیه شود، در غیر این صورت می تواند باعث اسهال شود. منبع عالی ساکاریدها در خوراک اسب های ورزشی یا مادیان های شیرده است.

در هنگام تولید و پرس گیاهان روغنی (به ویژه کلزا و آفتابگردان)، کیک مطبوعاتی از کلزا یا آفتابگردان و کنجاله استخراج می شود. آنها برای اسب های جوان، پرورش دهنده و ورزشی مناسب هستند که در آن پروتئین و لیزین به خوراک اضافه می شود

برای سفارش عمده تفاله چغند با شماره های ما تماس بگیرید.

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه