صفحه نخست » تفاله چقندر » فروش عمده تفاله چغندر برای جیره زمستانه دام

فروش عمده تفاله چغندر برای جیره زمستانه دام

اشتراک گذاری مطلب:
فروش تفاله چغندر عمده برای خراک دام 8.11.1401

از تفاله چغندر چه می دانید؟ شاید نام آن را شنیده باشید. اما فکر کرده اید که چیست و چگونه می توان از آن در رژیم غذایی گاو استفاده کرد؟ در اینجا چند نکته قابل ذکر وجود دارد برای خریداران این محصول.

ویژگی های تفاله چغندری که میتوانبم برای زمستان استفاده کنیم به این صورت است که؛ تفاله چغندر خشک برای جیره زمستانه که علوفه کمتر ار فصول دیگر است میتوان استفاده کرد که تغریبا بصرفه هم هست.

در وحله دوم تفاله چغندر به صورت فله و عمده را باید در فظای سر پوشیده نگهداری کرد که باران در امان باشد. که در صورت ایجاد رطوبت ناخواسته در ان کپک ایجاد میشود و در صورت مصرف دام باعث مسمومیت در دام ها می شود. فروش عمده تفاله چغندر برای جیره زمستانه دام.

تفاله چغندر خشک adavattamin.com

شکل چفاله چغندر سالم

تفاله چغندر سالم معمولا به رنگ قهوه ای روشن است و نوع سالم و کپک نزده ان بسیار مشخص است . در صورت سلامت تفاله بصورت سفت و محکم است و باید برای خرد کردن ان باید ان را شکست . و این عمل با دست به سختی انجام میشود هرچه تفاله چغندر خشک تر باشد بهتر و سالم تر است.

تفاله چغندر adavattamin.com

ایا تفاله چغندر خوراک خوبی برای فصل زمستان و ذخیره غذایی دام ها هست؟

در فصل های زمستان و بهار عموما خوراک دام در بازار بسیار کم خواهد شد و کم یاب پس قیمت علوفه با خوراک هایی چون تفاله چغندر و کنستانتره و ذرت علوفه ای در شرایط قابل مقایسه ای قرار خواهد گرفت پس میتوانیم حق انتخاب داشته باشیم برای خوراک دام هایمان .پس در این شرایط ما میتوانیم خوراک هایی انتخاب کنم که انرژِی بیشتر مواد مغذی بیشتر و سریع الهضم تر باشد. در این شرایط است که ما میتوانیم از انواع خوراک های فشرده شده. همچون کنستانتره ذرت ،کنستانتره بادام ، کنستانتره گردو و کنستانتره میوه ها هم میتوانیم استفاده کنیم .

ایا میتوانیم تفاله چغندر را ذخیره کنیم؟

این محصول به دو صورت خشک و تر به صورت عمده بازار عرضه میشود که در صورتی که ما نوع خشک ان را خریداری کنیم میتوانیم در فضای سربسته و خشک نگهداری کنیم که مدت نگهداری این محصول در زمانی که بدور از رطوبت نگهداری شود زیاد است. در مدت زمان هم خواص خود را از دست نمیدهد .

تفاله چغندر چه زمانی به بازار فروش میرسد؟

این محصول در فصول پاییز تا زمستان به بازار فروش میرسد که در بازار علوفه رو به کمبود میگذارد و میتواند خوراک خوبی برای دامداری ها باشد و از این رو که از نظر انرژِی و مواد مغذی هم کیفیت بالایی دارد که بسیار مطلوب است برای دامپروی های گوشتی و دامپروی های شیری .

دامپروی های شیری عموما مجبور هستند کیفیت تغزیه دام های خود را در سطحی نگهدار کنند که مواد مغذی شیر انها عفت نکند پس به همین علت یکی از پر طرفدار ترین خوراک ها برای داپروی های تخصصی شیر محصول خواهد بود .

تفاله چغندر حاصل چیست؟

تفاله چغندر یک محصول جانبی از فرآوری چغندر قند است که به عنوان منبع فیبر برای گاو ها استفاده می شود. این خوراک ماده فیبری بسیار قابل هضمی است که پس از استخراج قند از چغندر قند باقی می ماند. این می تواند به اشکال مختلف، تکه های خشک شده. یا خرد شده یا به صورت گلوله های فشرده باشد.
تفاله چغندر عمده در تغذیه گاو به دلیل محتوای بالای فیبر قابل تخمیر، محتوای پروتئین نسبتا کم و خوش طعم بودن آن مورد توجه است.

اگرتفاله چغند جایگزین شود؟

کارشناسان تفاله چغندر را به عنوان جایگزینی برای یونجه در جیره گاو های دارای مشکلات تنفسی توصیه کرد. کراندل و همکاران اشاره کردند که تغذیه با تفاله چغندر عمده می تواند برای گاوهایی که در حفظ وضعیت بدن مشکل دارند و برای گاو هایی که فیبر ناکافی را با منابع معمولی مانند یونجه مصرف می کنند مفید باشد.

کارشناسان پیشنهاد کردند که تفاله چغندر به طور کلی یک جزء خوراکی خوب برای گاو های کار است. تغذیه با فیبر بالا مانند علوفه با کیفیت و تفاله چغندر نیز می تواند به حفظ هیدراتاسیون کمک کند. تفاله چغندر همچنین منبع مناسبی از کلسیم است که حد واسط بین کلسیم بالای یونجه و کلسیم پایین یونجه علف است، اما بسیار بیشتر از غلات.

تاثیرات تفاله چغندر بر متابولیسم حیوانات


محتوای پروتئین این محصول نسبتا کم است، به طوری که جایگزینی دانه یا یونجه باان باعث کاهش مصرف پروتئین می شود. بنابراین، تغذیه با ان می تواند برای کاهش مصرف پروتئین و در عین حال حفظ انرژی دریافتی اعمال شود. مصرف زیاد پروتئین و در نتیجه حجم کار زیاد نیتروژن در گاوهای مبتلا به بیماری کبدی یا کلیوی مضر است . بنابراین، از تفاله چغندر می توان برای تامین کالری و فیبر بدون پروتئین اضافی استفاده کرد.

تاثیرات تفاله چغندر بر مصرف اب دام


از تفاله چغندر می توان در رژیم غذایی برای افزایش مصرف آب استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از تفاله چغندر به طور قابل توجهی باعث افزایش مصرف آب. و کاهش وزن بدن پس از ورزش شدید در مقایسه با گاوهایی که رژیم غذایی با غلات بالا و کم فیبر دارندم ی شود.
این خوراک دام یک پری بیوتیک در نظر گرفته می شود. که به عنوان منبع غذایی برای میکروب های روده گاو شما عمل می کند. پری بیوتیک ها موادی هستند که سلامت و رشد میکروارگانیسم هایی را که قبلاً در دستگاه گوارش گاو شما زندگی می کنند، تقویت می کنند. میکروبیوم روده عقبی برای سلامتی و رفاه کلی گاو ها حیاتی است .

فرآوری پالپ چغندر


برای فرآوری، چغندرها ابتدا با آب شسته می‌شوند تا کثیفی‌ها و سایر زباله‌های بزرگ از بین برود و سپس به صورت تکه‌ای بریده می‌شوند. کوست ها با آب در دمای حدود 70 درجه سانتیگراد به مدت حدود 100 دقیقه استخراج می شوند.

آب خام به دست آمده با استفاده از شیره آهک دی اکسید کربن خالص می شود . ماده به دست آمده ، لجن کربناته، با فیلتراسیون حذف شده و به عنوان آهک کربناته فشرده می شود. مایع حاصل را “آب رقیق” می نامند.

“آب رقیق” با تبخیر به مایع غلیظ تبدیل می شود. تبخیر در اواپراتورهای چند مرحله ای انجام می شود که در محدوده دمایی 98-130 درجه سانتیگراد در فشارهای مختلف کار می کنند. “آب غلیظ” حاصل بیشتر به ماگمای کریستالی تغلیظ می شود که از آن قند کریستالی با سانتریفیوژ بازیابی می شود.

در طی فرآیند سانتریفیوژ، کریستال ها از شربت جدا می شوند. کریستال ها خشک می شوند، خنک می شوند و برای استفاده بیشتر ذخیره می شوند. شربت باقی مانده، به اصطلاح ملاس، عمدتا به عنوان خوراک دام یا به عنوان بستر تخمیر استفاده می شود. بازیابی ساکارز باقیمانده از ملاس در برخی مناطق انجام می شود، اما نه به طور گسترده. به مواد باقیمانده از این فرآوری خمیر خیس گفته می شود. این خمیر برای حذف آب فشرده و خشک می شود . و شیرابه حاصله را به ملاس اذافه میکنند .آهک کربناته به عنوان کود استفاده می شود.

برای سفارشات خرید خود لطفا با ما تماس بگیرید.

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه