صفحه نخست » تفاله چقندر » فروش تفاله چغندرقند پیرانشهر برای خوراک دام

فروش تفاله چغندرقند پیرانشهر برای خوراک دام

اشتراک گذاری مطلب:
adavattamin.cim فروش تفاله چغندر عمده پیرانشهر و کرمانشاه.

محبوبیت تفاله چغندر قند روز به درمیان دام پروران درحال افزایش است.زیرا کهاین محصول برای خوراک دام بسیار انرژِی بالایی را فراهم میکند مخصوصا برای دام های شیرده. آنها بسیار آسان برای هضم، پروتئین کم و غنی از فیبر خام هستند.فروش تفاله چغندر پیرانشهربرای خوراک دام و همچنین شهر کرمانشاه با وجود چندین کارخانه قند چندین سال است که بازار دست اولی برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است. در صورت داشتن دامداری با ظرفیت بالا و دقت بالا در خوراک دام احتمالا درصدی از خوراک دام ها حتما تفاله چغندر خواهد بود همراه با سبوس گندم، آنها یک خوراک غلیظ ارزان برای دامها هستند که انرژی زیادی را فراهم می کند،

محصول حاصل از جداسازی قند از چغندر


چندین دهه است که چغندر قند به دلیل داشتن قند زیاد پرورش داده می شود. چغندر قند بالاترین میزان قند (تقریباً 20 درصد) را در ماه مهر دارد. برداشت و استخراج کمی قبل از آن آغاز می شود و باید تا اذر به پایان برسد. ذخیره سازی باعث کاهش محتوای قند از طریق تنفس می شود. به همین دلیل چغندرها خیلی سریع فرآوری می شوند.

چغندر قند ابتدا در فلوم شسته می شود. آب شستشو با اکسید کلسیم به مقدار pH پایه 10-12 افزایش می یابد. در دستگاه های برش خرد می شود. آب میوه از تفاله چغندر با استخراج به دست می آید. آب استخراج شده به مقدار pH تقریباً 5.8 تنظیم می شود و برای مدت کوتاهی تا 70 درجه حرارت داده می شود. در نهایت در دمای 70 درجه به مدت یک ساعت و نیم استخراج می شود.

آب خام به دست آمده با آهک تمیز می شود، تبخیر می شود و آب غلیظ حاصل در نهایت متبلور می شود. محصولات جانبی با ارزش ملاس و تفاله چغندرقند هستند که خوراکی های مربوط به اسب هستند.

پس از استخراج، کوست های چغندرقند تحت فشار قرار می گیرند و در خشک کن های تبخیری یا درام خشک می شوند تا کوست های با محتوای ماده خشک 90 درصد خشک شوند. چیپس خشک ملاس یا چیپس ملاس زمانی تولید می شود که ملاس به چیپس خشک اضافه شود. در حالی که تفاله چغندر قند 5 درصد قند دارد، پالپ ملاس 20 درصد قند دارد. تفاله چغندرقند عموماً به صورت پلت در بازار عرضه می شود.

ارزش غذایی چغندرقند


تا آنجا که تفاله چغندر به تامین انرژی مربوط می شود، تفاله چغندرقند با نسبت بسیار بالایی از پکتین (25%) و همی سلولز مشخص می شود. هضم مبتنی بر میکروارگانیسم عمدتاً در انتهای روده کوچک و در غیر این صورت در سکوم و روده بزرگ اسب انجام می شود. اگرچه محتوای پروتئین تفاله چغندر کم است، اما این محصول جانبی با ارزش تولید قند با محتوای لیزین بسیار بالا (5.9 گرم در کیلوگرم) مشخص می شود. اسید آمینه لیزین در تغذیه دام محدود کننده در نظر گرفته می شود.

توصیه تغذیه با تفاله چغندر


تفاله باید بیش از20 ساعت با آب سرد خیس شوند. در این مدت تفاله فشنگی متورم می شوند. جرم تفاله چغندر تقریباً ده برابر می شود. تغذیه اسب ها با تفاله چغندر خشک و خیس نشده مجاز نیست زیرا تهدید کننده جدی است برای دستگاه گوارشی حیوانات

تفاله چغندر قند را می توان به خوبی با سبوس گندم ویا جو دوسر ترکیب کرد . آنها به عنوان مکمل های پر انرژی، بسیار قابل هضم، کم نشاسته و پروتئین کم برای یونجه و کاه برای حیوانات است.

استفاده از تفاله چغندر قند بیش از هر چیز زمانی منطقی است که اسب ها بدون دیوانه شدن وزن اضافه کنند. این اغلب در زمستان اتفاق می افتد. 250 تا 500 گرم تفاله چغندر قند را می توان به ازای هر اسب و روز نرم کرد. مقدار حاصل به دو بخش تقسیم می شود.

برای سفارش تفاله چغندر قند با ما تماس بگیرید

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه