صفحه نخست » دسته‌بندی نشده » خرید عمده عسل کوهی

خرید عمده عسل کوهی

اشتراک گذاری مطلب:
فروش عسل عمده

خرید عمده عسل کوهی با بهترین کیفیت، از فروشگاه اینترنتی ادوات تامین ،مرکز فروش عمده انواع فرآورده‌های ارگانیک زنبور عسل، امکان پذیر است. همکاران ما در این مرکز انواع عسل و فرآورده‌های زنبور عسل را با کیفیتی بی‌نظیر و قیمتی مناسب به صورت عمده به فروش می‌رسانند. ارسال این محصولات در کمترین زمان ممکن به سراسر نقاط کشور امکانپذیر می‌باشد.

عسل کوهی

به نوعی از عسل مرغوب و باکیفیت که در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات سرد آنها یافت می‌شود عسل کوهی یا کوهستانی می‌گویند.

به دلیل شرایط سخت تولید و نگهداری از این محصول، تولید این عسل بسیار کم است. در واقع می‌توان گفت هنگامی که زنبورها از پوشش گیاهی بکر بعضی از مناطق تغذیه می‌کنند باعث تولید نوعی عسل طبیعی می‌شوند که خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد.

به این نوع از عسل طبیعی عسل کوهی گفته می‌شود.

گل‌های کوهی و پوشش گیاهی دامنه و ارتفاعات کوه‌ها، منبع اصلی تغذیه برای زنبورهایی هستند که موجب تولید عسل  می‌شوند. عسل یک منبع غنی از کربوهیدرات است.

به طور کلی عسل یک شیرین‌کننده طبیعی است که شما می‌توانید آن را به جای قندهای تصفیه‌شده وصنعتی موجود در بازاراستفاده کنید. عسل کوهی حاوی اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها است که سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و فاقد چربی و کلسترول می‌باشد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این نوع عسل آن را به یک محصول شگفت‌انگیز و سرشار از خاصیت تبدیل کرده است. نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین و  B6 تنها تعدادی از ویتامین‌های موجود در عسل هستند.

کلسیم، مس، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، فسفر و روی نیز تعدادی از مواد معدنی موجود در عسل میباشند.

شما با خرید عسل طبیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ذکر شده به همراه دیگر خواص آن بهره مند خواهید شد.

خواص عسل کوهی یا کوهستان

همانطور که اشاره کردیم وجود مواد مغذی بسیار، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف درعسل آن به یک محصول پرخاصیت و ارزشمند تبدیل کرده است که دارای فواید بسیار زیادی است.

در این قسمت از مقاله قصد داریم به تعدادی از این فواید بیشمار برای این محصول شگفت‌انگیز اشاره کنیم.

خواص عسل کوهی برای پوست

یکی از خواص معجزه‌آسای عسل برای پوست خاصیت لایه‌برداری و ترمیم‌کنندگی آن است. این خاصیت سبب شده است که از عسل کوهی به عنوان ماسک‌های خانگی به وفور استفاده شود.

در واقع عسل می‌تواند بافت‌های آسیب دیده پوست را ترمیم کند و در برطرف کردن افتادگی‌های پوست نیز موثر باشد.

همچنین عسل کوهی با دارا بودن خاصیت آنتی‌باکتریال به خوبی می‌تواند آلودگی‌های سطح پوست را برطرف کند و در نتیجه از آکنه‌ها و جوش‌های پوستی جلوگیری کند.

خواص عسل کوهی برای معده

عسل کوهی منشا گیاهی دارد و مصرف مداوم دمنوش آن به همراه دیگر گیاهان دارویی سبب تقویت معده و سیستم گوارشی می‌شود. عسل به دلیل طبیعی بودن باعث افزایش قند خون نمیشود.

از دیگر خواص عسل برای معده می‌توان به خاصیت ضد التهابی این محصول اشاره کرد.

عسل کوهی می‌تواند نفخ و ورم معده را درمان کند و با تقویت سیستم گوارشی و معده از بروز سرطان جلوگیری کند.

از دیگر خواص این محصول می‌توان به پیشگیری از زخم معده و نرمال کردن عملکرد سیستم گوارشی اشاره کرد که موجب جلوگیری از یبوست می‌شود.

خواص عسل کوهی برای شیمی‌درمانی

افرادی که درگیر عمل شیمی‌درمانی هستند به مراتب ایمنی بدن ضعیف‌تری نسبت به افراد سالم دارند و اگر به طور مداوم و روزانه به مصرف دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی کوهستان روی بیاورند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خود می‌شوند.

  • خواص عسل کوهی برای افزایش قدرت حافظه

یکی از راه‌های بسیار مفید برای تقویت قدرت حافظه، مصرف عسل وحشی کوهستان است که در دراز مدت می‌تواند اثر بسیار مفید و ماندگاری بر روی بخش حافظه در مغز شما بگذارد.

خواص عسل کوهی در بهبود بیماری‌های تنفسی

یکی دیگر از خواص بی‌نظیر عسل برای بدن کمک به بهبود بیماری‌های تنفسی در افرادیست که دچار تنگی‌نفس، آسم و امثال آن هستند. این افراد می‌توانند با مصرف روزانه عسل تاثیر اثربخشی بر بهبود بیماری خود بگذارند.

خواص عسل کوهی در تسکین درد گلو

مصرف روزانه عسل کوهی برای کسانی که از درد گلو رنج می‌برند بسیار مفید است. همچنین این ماده غذایی ارزشمند به صورت محلول در آب ولرم می‌تواند در رفع سرفه‌های خشک و طولانی مدت نیز اثرگذار باشد.

خواص عسل کوهی در زمان بارداری

مصرف این محصول در دوران بارداری برای بانوان ضرری ندارد؛ اما بهتر است که بانوان باردار قبل از مصرف عسل با پزشک خود مشورت کنند.

مصرف این نوع عسل در دوران بارداری فوایدی نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش آلرژی‌های فصلی، کمک به بهبود خواب و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

خواص عسل کوهی در بهبود بیماری‌های کبدی و کبد چرب

اگر بخواهیم یکی دیگر از فواید بی‌نظیر عسل کوهی را برای شما بازگو کنیم می‌توانیم به نقش تاثیرگذار این محصول غذایی در بهبود مشکلات کبدی اشاره کنیم  که امروزه به علت رژیم غذایی نامناسب نیز بسیار شایع است.

رنگ عسل کوهی

رنگ عسل به گیاهان و گل‌هایی وابسته است که زنبور عسل در پروازهای خود از شهد آنها نوشیده است.

به همین دلیل رنگ این محصول می‌تواند از بی‌رنگ تا قهوه‌ای تیره متغیر باشد.

برای مثال اگر پوشش گیاهی منطقه از گون پوشیده شده باشد عسل کوهی ممکن است زرد رنگ و اگر از کنار پوشیده شده باشد رنگ آن قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره خواهد شد.

به طور کلی عسل‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند از نظر مزه طعم قوی‌تری دارند و عسل‌هایی که رنگ روشن‌تری دارند دارای طعم ملایم‌تری نیز هستند.

عوامل موثر بر تغییر رنگ عسل کوهی

علاوه بر دلایل طبیعی ذکر شده در بالا، موارد زیر نیز می‌توانند بر رنگ عسل تاثیر گذار باشند.

  • گذشت زمان بر رنگ این نوع عسل موثر است . به مرور زمان رنگ آن تیره میشود در نتیجه عسلی که تازه برداشت شده است نسبت به مشابه آن در سال گذشته کمی روشن‌تر است.
  • عامل دیگر تاثیرگذار بر رنگ عسل، شکرک زدن آن است. این عامل تا حد زیادی وابسته به اندازه بلورهای شکرک عسل است. در این حالت معمولاً رنگ عسل سفید رنگ می‌شود.
  • درجه حرارت محیط عامل بعدی موثر بر رنگ عسل می‌باشد. به این صورت که اگر عسل در مکانی گرم نگهداری شود به مرور زمان رنگ آن تیره می‌شود.

آشنایی با موم عسل کوهی

موم زنبور عسل یک ماده طبیعی است که توسط غده‌های موجود در زیر شکم زنبورهای عسل کارگر ساخته و ترشح می‌شود.

در واقع شاید بتوان گفت موم زنبور عسل معجزه زنبور عسل است.

در طول سالیان متوالی زنبورها متوجه شده‌اند. که با ساختن شانه‌های خود به صورت اشکال شش ضلعی می‌توانند بیشترین مقدار عسل را در آنها ذخیره کنند . در این صورت به حداقل موم احتیاج دارند. رنگ موم زنبور عسل به رنگ زرد طلایی روشن است.

اگر مقادیر زیادی روغن گرده و بره موم، در موم زنبور عسل وجود داشته باشد این رنگ می‌تواند حتی به قهوه‌ای تیره نیز تبدیل شود.

خواص موم عسل کوهی

بعد از آشنایی با موم عسل، بد نیست با تعدادی از خواص آن نیز که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد آشنا شوید.

  • درمان ترک‌های پوستی
  • ·          درمان عفونت‌های پوستی و خارش پوست
  • درمان آکنه
  • ·          تسکین درد مفاصل
  • ·          خاصیت مرطوب‌کنندگی
  • ·          درمان اگزما
  • ·          بهبود مشکلات کبدی
  • ·          کم کردن کلسترول خون
  • برطرف کردن خشکی لب‌ها
  • ·          بهبود چین و چروک پوستی
  • درمان بواسیر
  • ·          درمان نقرس

نکته: در صورت مصرف موم عسل به صورت خوراکی، آن را به صورت آدامس بجوید و بعد از اتمام عسل آن، حتماً موم را دور بیندازید و آن را قورت ندهید؛ زیرا هضم موم عسل بسیار سخت است.

تفاوت عسل کوهی وحشی با عسل کندو

از گذشته‌های دور تا به الان، بدون شک یکی از مواد غذایی پرخاصیت که فواید دارویی و درمانی آن نیز به اثبات رسیده است . عسل طبیعی است که به عنوان یکی از خوراکی های‌مغذی جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دارد.

در این میان از بین انواع مختلف عسل موجود در بازار. عسل وحشی به عسلی گفته می‌شود که زنبور عسل آن را داخل کندوهای دست‌سازه انسان تولید نکرده است . عسل به همراه موم آن به روی تنه درختان یا شکاف سنگ‌ها و صخره‌ها و یا حتی در زیر زمین شکل گرفته است.

در واقع می‌توان گفت که انسان در تولید این نوع از عسل هیچ دخالتی ندارد و تنها به برداشت این عسل‌ها می‌پردازد.

نکته دیگر در مورد این مسئله این است که موم در عسل کوهی به طور کامل توسط زنبورعسل تولید می‌شود.این در حالی است که در عسل‌های کندویی موم توسط زنبوردار در اختیار زنبور قرار داده میشود.

موم عسل کوهی نسبت به موم کندو بافت بسیار نرم‌تری دارد.

زنبورهای وحشی که تولید کننده این نوع عسل هستند دارای جثه‌ای کوچکتر نسبت به زنبورهای عسل معمولی میباشند در نتیجه حجره‌های مومی این نوع زنبورها کوچکتر از حجره‌های شش ضلعی زنبور‌های پرورشی کندویی عسل هستند.

تفاوت دیگر مربوط به کیفیت است. عسل کوهی به مراتب کیفیت بسیار بالا تر و غیرقابل‌قیاسی با عسل‌های دیگر نظیر عسل کندویی دارد.

طعم و مزه بسیار کمیاب و نایاب عسل کوهی نیز یکی دیگر از تفاوت‌های آن با عسل کندویی است.

بیشتر عسل‌های موجود در بازار و سوپرمارکت‌ها حرارت دیده‌اند ولی عسل کوهستانی حرارتی به خود نمیبیند.

خرید اینترنتی این محصول

بدون شک در بازار رقابتی امروز که متاسفانه سودجویان زیادی نیز در آن اقدام به فروش محصولات غذایی تقلبی و غیرطبیعی می‌کنند. یافتن یک فروشنده قابل‌اعتماد برای خرید محصولات غذایی از جمله عسل با کیفیت. کار بسیار دشواری است. همواره سعی و تلاش ما و همکاران ما در این مجموعه عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به خریداران عزیز بوده است.

به شما اطمینان می‌دهیم با انتخاب فروشگاه اینترنتی ما و خرید عسل کوهی مرغوب به صورت عمده قطعاً یکی از مشتری‌های ثابت مجموعه ما خواهید شد.

فقط کافی است برای خرید این محصول با همکاران ما تماس برقرار کنید تا در کمترین زمان ممکن محصول با کیفیت برای شما ارسال شود.

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه