صفحه نخست » تفاله چقندر » تفاله چغندر در کشورهای دیگر چه جایگاهی دارد

تفاله چغندر در کشورهای دیگر چه جایگاهی دارد

اشتراک گذاری مطلب:

ADAVATTAMIN.COM


از آنجایی که یافتن منابع علوفه دشوارتر و تهیه آنها گران تر می شود. تولیدکنندگان گاو به دنبال راه هایی برای نگهداری گاوداری ها با استفاده از منابع سنتی کمتر هستند. نشان داده شده است که تغذیه محصولات جانبی. با انرژی بالا و بقایای گیاهی. مانند کاه گندم یا باقیمانده ساقه ذرت، راهی موثر برای کاهش وابستگی به مراتع و یونجه است. تحقیقات در مرکز تحقیقات و توسعه دانشگاه نبراسکا–لینکلن Panhandle نشان. داده است که تفاله چغندر قند نیز می‌تواند یک محصول جانبی اقتصادی و پرانرژی باشد. که می‌تواند همراه با باقی مانده‌های با کیفیت پایین برای نگهداری گاوهای گوشتی باشد. تفاله چغندر در کشورهای دیگر چه جایگاهی دارد؟

معرفی تفاله چغندر

تفاله چغندر یک محصول جانبی حاصل از استخراج قند از چغندر قند است. معمولاً از اکتبر تا فوریه در غرب نبراسکا در دسترس است، اما می توان آن را برای استفاده بعدی ذخیره کرد. قراردادها باید در اوایل بهار قبل از برداشت بعدی در پاییز منعقد شوند. محتوای مغذی تفاله چغندرقند معمولاً 24 درصد ماده خشک (DM)، 10 درصد پروتئین خام (CP)، 44 درصد فیبر شوینده خنثی (NDF) و 80 تا 90 درصد کل مواد مغذی قابل هضم (TDN) است که آن را به یک انرژی عالی تبدیل می کند. منبع علاوه بر این، انرژی موجود در تفاله چغندر از فیبر بسیار قابل هضم به جای نشاسته تامین می شود. این باعث می شود تفاله چغندر منبع انرژی عالی در جیره های غذایی با علوفه زیاد باشد زیرا اثرات منفی بر هضم فیبر ندارد.

تفاله چغندر در رژیم غذایی محدود برای گاوهای محدود


در مطالعات تحقیقاتی و توسعه ای UNL Panhandle، گاوهای گوشت گاو اواخر حاملگی در رژیم غذایی محدود شامل غل گاوها همچنین با 0.3 پوند سنگ آهک در روز برای دستیابی به نسبت کلسیم: فسفر (Ca:P) در 1.2:1 مکمل شدند. گاوها بین نمرات وضعیت بدن (BCS) 5 و 6 حفظ شدند. برای اطلاعات بیشتر در مورد BCS به امتیاز دهی وضعیت بدن گاو گاو: ابزاری برای مدیریت برنامه تغذیه برای گله گاو، EC281 (http://www.ianrpubs.unl.edu) مراجعه کنید. /sendIt/ec281.pdf). تغذیه محدود به این معنی است که گاوها با جیره کامل تغذیه نمی شوند، اما کمتر از یک غذای کامل تغذیه می شوند. اگرچه گاوها به اندازه کافی تغذیه نمی شوند، جیره تمام نیازهای غذایی آنها را برآورده می کند. هنگامی که به گاوها غذای جیره محدود می شود، مدیریت برای اطمینان از وزن دقیق مواد تشکیل دهنده، اختلاط کافی برای اطمینان از ارائه یک ترکیب یکنواخت و فضای دو طبقه کافی برای هر گاو بسیار مهم است.

جدول I. جیره های محدود

بصرفه بودن تفاله چغندر

نسبت این مواد تشکیل دهنده که تولیدکنندگان برای استفاده انتخاب می کنند به در دسترس بودن و قیمت کالاها بستگی دارد. برای برخی از تولیدکنندگان، دستیابی به محصولات جانبی اتانول ممکن است چالش برانگیزتر از تهیه تفاله چغندر باشد. کاه گندم و بقایای ساقه ذرت حجیم هستند، نیاز به آسیاب دارند و در برخی مناطق ممکن است در دسترس بودن محدودی داشته باشند. توانایی کاهش علوفه به 35 درصد از DM جیره می تواند مدیریت جیره را بهبود بخشد و میزان باقیمانده مورد نیاز را کاهش دهد. حد بالای گنجاندن تفاله چغندر در جیره گاوهای بالغ به خوبی تعریف نشده است. چغندر در جیره با 45 درصد DM بدون عوارض جانبی است. در آزمایش تحقیقاتی، متعادل کردن رژیم غذایی برای نیاز پروتئین گاو، تفاله چغندر را به کمتر از 50 درصد DM محدود کرد. در بسیاری از عملیات. . تولیدکنندگان راحت تر است. رطوبت تفاله چغندر احتمالاً اختلاط جیره را بهبود می بخشد و زمانی که از دانه های تقطیر خشک به عنوان منبع پروتئین استفاده می شود، دسته بندی کاهش می یابد.

از تفاله چغندر نیز می توان به عنوان راهی برای کشش منابع یونجه استفاده کرد.

نمونه ای از یک رژیم غذایی محدود با استفاده از یونجه سالانه تابستانی به عنوان. جیره پایه و یونجه به عنوان منبع پروتئین در جدول I نشان داده شده است. اگر این کالاها برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه تر یا در دسترس تر از محصولات جانبی اتانول باشند، این رژیم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. رژیم های غذایی مثال برای گاوهای باردار و غیر شیرده است. تولیدکنندگان باید با پرسنل گوشت گاو UNL Extension خود برای کمک به تعادل جیره تماس بگیرند. تا مطمئن شوند که نیازهای مواد مغذی گاو برای یک مرحله .

نتیجه یافته ها

محدود کردن غذا دادن به گاوها در حبس لزوماً به این معنی نیست. که گاوها در پروار هستند. گاوها را می توان در گوشه های محوری، مزارع بقایای محصول یا سایر مناطق خارج از مراتع نگهداری کرد که ممکن است نیاز باشد.

یافته های دکترکمپل درمورد تفاله چغندر

ید: «من معتقدم که تغذیه اسب‌ها با یونجه ساقه بلند، زمانی که بتوانند آن را تحمل کنند، غذای طبیعی‌تری است. اما برخی از مزایای تغذیه ای تفاله چغندر با بسیاری از انواع علوفه قابل مقایسه است. به عنوان مثال، محتوای فیبر تفاله چغندر با بیشتر یونجه ها مطابقت دارد و محتوای پروتئین آن مشابه یونجه علف مرغوب (7 تا 8 درصد) است. مانند یونجه، پالپ چغندر نسبتاً کلسیم بالایی دارد و فسفر بسیار کمی دارد (حدود 6:1) که در برنامه ریزی وعده غذایی مورد توجه قرار می گیرد. دكتر كمپر توصيه مي كند: پالپ چغندر نسبت به يونجه علف داراي كلسيم بيشتري است، بنابراين من آن را براي اسبي كه تمايل به ايجاد سنگ كليه يا مثانه دارد، لجن كربنات كلسيم در مثانه جمع مي كند يا بيماري كليوي دارد، توصيه نمي كنم.

دکتر فردریک هارپر،

. برای اسب‌هایی که نیاز به وزنی چند پوندی دارند، بسیاری از صاحبان به پالپ چغندر روی می‌آورند، اما نباید به طور کامل جایگزین یونجه با کیفیت خوب شود. حتی زمانی که علوفه خوب تقاضای کمی دارد، دکتر فردریک هارپر. متخصص اسب های پرورشی در دپارتمان علوم دامی دانشگاه تنسی. در سری اطلاعات اسب خود گزارش می دهد که «تغذیه چغندر می تواند جایگزین حدود 25 درصد یونجه بر اساس پوند.

افزایش وزن دامها با تفاله چغندر

دکتر کمپر می‌گوید: «از تفاله چغندر می‌توان برای افزایش وزن استفاده کرد، اما لزوماً اولین انتخاب من نیست. چربی آن نسبت به بسیاری از غلات مانند جو دوسر کمی کمتر است و همچنین از نظر انرژی قابل هضم کمی کمتر است. من معتقدم که بسیاری از خوراک‌های کامل انتخاب عاقلانه‌تری هستند، زیرا شرکت‌های خوراک تجاری تلاش زیادی کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که این خوراک‌ها از نظر تغذیه‌ای متعادل هستند.» دکتر کمپر اذعان می کند که او گهگاه تفاله چغندر را برای اسب هایی که باید چاق شوند، اما در محصولات غلات بیش از حد “گرم” می شوند، توصیه می کند.

مطالعات جدیدتر نشان داده‌اند که سایر بیماری‌های مرتبط با RER، مانند میوپاتی ذخیره‌سازی پلی‌ساکارید، نیز می‌توانند با رژیم غذایی شامل تفاله چغندر کنترل شوند. جدای از بحث ها، اکثر دامپزشکان موافق هستند که اسب هایی که از این بیماری ها رنج می برند باید از رژیم غذایی تا حدودی چربی بیشتری داشته باشند، اما انرژی قابل هضم و نشاسته کمی داشته باشند. حتی اگر خمیر چغندر نسبت به اکثر غلات انرژی قابل هضم کمتری دارد، از اکثر یونجه ها از جمله یونجه بالاتر است. قطعا کرایه آن کم نشاسته است، اما با چربی بالا اینطور نیست.

پزشکان هشدار میدهند

دکتر کمپر هشدار می دهد: “من استفاده از تفاله چغندر را برای اسب هایی که می بندند توصیه نمی کنم.” در عوض، او یونجه های علف را به همراه خوراک. های تجاری که مخصوص این اسب ها فرمول با این حال، برخی از مطالعات اشاره کرده اند که رژیم های غذایی با تفاله چغندر برای اسب هایی که به طور مزمن گره می خورند مفید است، زیرا ترکیب کم قند/نشاسته کم به پایین نگه داشتن پاسخ های گلوکز خون کمک می کند. در مطالعه‌ای که در ژانویه 2003 توسط آن رودیک، گروه علوم دامی و آموزش کشاورزی، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا. فرسنو منتشر شد.

تفاله چغندر کمترین پاسخ گلوکز خون . بیماری‌های دیگر، مانند لامینیت، رژیم غذایی کم نشاسته/کم قند را الزامی می‌کند: یونجه علف، همراه با تفاله چغندر، اغلب در لیست خواربار فروشی این اسب‌ها نیز قرار دارند. دکتر کمپر می‌گوید اسب‌های مسن‌تر با مشکلات دندانی می‌توانند. اگرچه او توصیه می‌کند که برخی از خوراک‌های سالمندان موجود در بازار منبع تغذیه متعادل‌تری هستند.

تفاله چغندر بدون غبار است

برای اسب‌هایی که غذای سالمندان خود را استنشاق می‌کنند. دکتر کمپر می‌گوید ..که افزودن مقداری تفاله چغندر خیس شده می‌تواند به کاهش سرعت یک خورنده مشتاق کمک کند. اما همانطور که کره اسب ها می روند، تفاله چغندر به دلیل نسبت کلسیم به فسفر مطلوب نیست. استفاده از تفاله چغندر در کره کره ها کمی مشکل است. من معمولاً آن را توصیه نمی‌کنم، زیرا ایجاد عدم تعادل در رژیم‌های غذایی برای کره‌های با رشد سریع آسان است.» دکتر کمپر می‌گوید.

برای سفارشات فروش لطفا باما تماس بگیرید.

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه