صفحه نخست » تفاله چقندر » ادوات الحاقی علف‌تراش

ادوات الحاقی علف‌تراش

اشتراک گذاری مطلب:
علفتراش 142.1.30 و ادوات الحاقی

شاید خیلی‌ها گمان کنند که تنها کاربرد دستگاه علف‌تراش کوتاهی و هرس کردن چمن و گیاهان مختلف می‌باشد؛ اما این یک گمان اشتباه است؛ زیرا شما می‌توانید با نصب ادوات الحاقی مختلف بر روی علف‌تراش آن را به دستگاهی چند منظوره تبدیل کنید.

در واقع می‌توان گفت ادوات الحاقی علف‌تراش ابزاری هستند که با نصب بر روی مدل‌های مختلف این دستگاه می‌توانند کارایی آن را چندین برابر افزایش دهند.

برای مثال یکی از پرکاربردترین قطعات برای درو کردن گندم. جو، برنج، یونجه، ذرت و سایر گیاهان علوفه‌ای الحاقی دروگر علف‌تراش است .که به راحتی بر روی دستگاه علف‌تراش نصب شده و سرعت درو کردن محصولات را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

این مثال تنها یکی از نمونه‌هایز قابل نصب بر روی دستگاه علف‌تراش می‌باشد. در ادامه بیشتر با دستگاه علف‌تراش و ادوات الحاقی این دستگاه آشنا خواهیم شد.

معرفی دستگاه علف‌تراش

علف‌تراش یا علف‌زن یکی از تجهیزات کشاورزی و ابزارهای باغبانی مدرن و حرفه‌ای می‌باشد که جهت راحتی و افزایش راندمان اپراتور به وجود آمده است. در واقع می‌توان گفت این دستگاه جایگزین مناسبی برای ابزارهای باغبانی سنتی همچون قیچی باغبانی، داس و اره گردیده است که از آن برای برش و اصلاح گیاهان استفاده می‌کنند.

علف‌تراش‌های امروزی دارای اجزایی هستند که به سهولت استفاده از آنان کمک می‌کنند. این اجزا شامل موتور و الکتروموتور، دسته و رابط، تیغه و نخ و… می‌باشد که امر هرس کردن و کوتاه نمودن را تسهیل می کنند.

بعد از طراحی ادوات الحاقی مختلف قابل نصب بر روی دستگاه علف تراش، دیگر کار این دستگاه فقط هرس کردن و کوتاه کردن چمن و گیاهان مختلف نمی‌باشد. بلکه می‌تواند با توجه به ادوات الحاقی نصب شده کارهای دیگری را نیز انجام دهد که در ادامه به تعدادی از این ادوات الحاقی اشاره خواهیم کرد.

انواع علف‌تراش

به طور کلی دستگاه علف‌تراش به دو نوع دوشی و پشتی تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

  • علف‌تراش دوشی

علف‌تراش دوشی یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین انواع علف‌تراش می‌باشد که با موتورهای برقی و بنزینی به بازار عرضه شده است. یکی از مزیت‌های بزرگ این دسته از علف تراش‌ها استهلاک کم آنها است.

  • علف‌تراش پشتی

این مدل از علف‌تراش دارای کوله‌پشتی بوده و موتور آن با استفاده از یک کوله بر روی پشت سوار شده و کاربری دستگاه را بسیار آسان می‌نماید؛ اما نسبت به نوع دوشی استهلاک بیشتری دارد.

  • علف‌تراش تک‌کاره

همانطور که از نام دستگاه مشخص است این دستگاه تنها برای برش علف‌های هرز، اصلاح و کوتاهی چمن‌ها استفاده می‌شود.

  • علف‌تراش چندکاره

در این مدل از دستگاه علاوه بر قابلیت علف‌تراش میتوان از دستگاه به عنوان آره، میوه‌چین، شمشاد زن و غیره نیز استفاده کرد.

  • علف‌تراش برقی

در این مدل نیروی محرک از یک موتور برقی که قابلیت کارکرد با برق تکفاز را داشته و از طریق دوشاخه به برق اتصال پیدا می‌کند تامین می‌شود.

  • علف‌تراش شارژی

این مدل از دستگاه در واقع در همان دسته علف‌تراش برقی قرار می‌گیرد با این تفاوت که وزن آنها مقداری بیشتر از نمونه برقی است. در واقع اگر در تامین برق برای کار با دستگاه مشکل دارید می‌توانید نمونه شارژی آن را خریداری کنید؛ زیرا هم سبک بوده و هم قیمت ارزان‌تری دارند.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بعد از مدتی متاسفانه باتری آنها خراب شده و باید آن را تعویض کنید. اما در صورت استفاده درست باتری دستگاه دو تا چند سال برای شما کار خواهد کرد و همچنین قدرت آنها نسبت به نمونه بنزینی کمتر است.

  • علف‌تراش بنزینی

در علف‌تراش بنزینی نیروی محرکه توسط یک موتور بنزینی تامین می‌شود. قدرت موتورهای مورد استفاده در علف‌زن‌های بنزینی از یک‌ونیم تا سه اسب بخاربوده که با توجه به حجم و نوع کار مورد نظر می‌توان مدل مناسب را انتخاب نمود. شاید بتوان گفت مزیت علفتراش بنزینی به برقی عدم نیاز این دستگاه به برق است و شما می‌توانید در مکان‌های مختلف که دسترسی به برق نیز ندارید از آن استفاده کنید.

ادوات الحاقی قابل نصب بر روی دستگاه علف‌تراش

از مهمترین ادوات الحاقی قابل نصب بر روی دستگاه علف‌زن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

. 1پمپ آب

یکی از ادوات الحاقی قابل نصب بر روی دستگاه علف‌تراش هد پمپ آب است. که یک ابزار قدرتمند برای ارسال. بالا بردن یا پرتاب آب با یک فشار معین به سمت بیرون است. نصب این الحاقی بر روی دستگاه به سادگی انجام میشود و میتواند مساحت زیادی را در یک بازه زمانی کوتاه آبیاری کند.

پمپ اب الحاقی برای دستگاه علفترلش

. 2سیکلوتیلر

یکی دیگر از الحاقی‌های قابل نصب بر روی دستگاه علف‌تراش سیکلوتیلر است. بعد از نصب بر روی دستگاه آن را آماده عملیات خاک‌ورزی می‌کند. این ابزار در عملیات کشاورزی ثانویه به کار شما سرعت می‌بخشد و از هدر رفتن وقت و انرژی جلوگیری می‌کند. سرعت سیکلوتیلر با جابجایی چرخ دنده‌های پوسته عقب گیربکس قابل تنظیم است.

3.هد رنده‌ای

همانطور که از نام الحاقی مشخص است از آن در عملیات شخم‌زنی و بسترسازی مناسب خاک استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت از این الحاقی برای نگهداری از حالت فیزیکی خاک در بهترین شرایط ممکن برای کاشت و زرع استفاده می‌گردد.

4.هد شیکر

یکی دیگر از ادوات الحاقی قابل نصب بر روی دستگاه علف‌زن، شیکر است که به سادگی در قسمت انتهایی دستگاه نصب می‌شود. این الحاقی می‌تواند با قدرت بی‌نظیر و در زمانی کوتاه بلندترین شاخه‌ها را که دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست به لرزه در بیاورد و محصول را در  کمترین زمان ممکن از درخت جدا کند.

. 5     اره زنجیری

این الحاقی به سادگی به دستگاه علف‌زن شما متصل می‌شود و کارایی آن را چندین برابر می‌کند. این هد برای سرعت بخشیدن به برش چوب‌ها با اندازه‌های مختلف طراحی شده است . جنس فلز ساخته شده در این اره از فولاد است که موجب استحکام و افزایش طول‌عمر آن می‌شود.    

6. کولتیواتور

این الحاقی  برای عملیات خاک‌ورزی بر روی دستگاه علف‌تراش نصب می‌شود. کولتیواتورها به صورت یک قاب طولی هستند. که چنگک یا دانه‌های شخم‌زنی به واسطه تیرک‌هایی به آن متصل شده است.

مزایای ادوات الحاقی علف‌تراش

  • کاهش هزینه کارگر
  • ·          نصب آسان و ساده در کمترین زمان
  • ·          افزایش کارایی دستگاه علف‌تراش
  • ·          بالا بردن سرعت عملیات علف‌تراش

 خرید ادوات الحاقی علف‌تراش از فروشگاه اینترنتی ادوات تامین

عرضه محصولات باکیفیت با مناسب‌ترین قیمت سرلوحه کاری فروشگاه اینترنتی ادوات تامین می‌باشد که در زمینه‌های مختلف از جمله تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی همواره سعی کرده است بهترین و با‌کیفیت‌ترین محصولات را به مشتریان خود عرضه کند.

شما مشتریان عزیز می‌توانید به راحتی و با آسودگی خیال ادوات الحاقی مورد نیاز خود را از فروشگاه اینترنتی ادوات تامین تهیه کنید و برای هر گونه مشاوره وخرید از محصولات فوغ می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه